17/1/09

La dimissió de Calderón

Espectacle esperpèntic el que s’ha produït a Madrid aquests dies... La primícia llançada pel diari Marca ha acabat d’enfonsar un president ja ferit de mort des del primer dia i que, davant les múltiples pressions a les que estava sotmès, actuava amb un populisme i una falta de previsió impròpia d’un club com el Reial Madrid.

Per contextualitzar aquesta dimissió, ens hem de remuntar fins el dia següent del nomenament de Calderón com a president de l’entitat blanca. Després d’unes eleccions extremadament fosques i on la idea de democràcia s’allunyava a mesura que el vots per correu arribaven al Santiago Bernabeu, va sorgir com a guanyador un personatge amb uns conceptes futbolístics més aviat escassos, però que en canvi sabia tractar amb els penyistes i dominava les arts escèniques com cap altre dels candidats.

Posteriorment, es van concatenar els fracassos a l’hora de fitxar les promeses electorals (Cesc, Robben i Kaká) que van començar a generar desconfiança entre els seus votant, mentre que l’oposició començava a esmolar les eines. El problema que tenien els contraris era que no disposaven d’una plataforma potent per fer l’oposició a Calderón, fins que ell va cometre el seu error fatal: es va posicionar a favor del grup Prisa (SER, AS, Sogecable, Audiovisual Sport) en l’anomenada guerra del futbol. Alhora, el grup “Unidad Editorial” (Marca i El Mundo) veien caure de manera espectacular els seus resultats i per tant, necessitaven fer portades potents, amb “ganxo” per augmentar les vendes. La manera en que ho podien aconseguir era a través de Ramón Calderón i més concretament, a través del seu “infiltrat” dins la Junta, Melchor Miralles.


Per altra banda, la Sexta i Marca van utilitzar la famosa frase feta que diu: “els enemics del meu enemic son els meus aliats”. Van començar a autopromocionar-se mitjançant la bandera del futbol gratis intentant desestabilitzar el grup Prisa. De manera que a Calderón el perseguien: el primer diari esportiu d’Espanya (Marca); el segon diari no gratuït de difusió espanyola (El Mundo); la tercera radio més escoltada d’Espanya (COPE); el grup televisiu amb més capacitat econòmica (MediaPro), i la tele que controlen (la Sexta). Aquí es on entra l’últim personatge necessari per explicar la caiguda de Ramón Calderón, Antonio García Ferreras, ex-directiu de l’etapa de Florentino i ara director general de la Sexta. Persona que velava pels interessos del expresident i que llançava a l’antena les notícies que convenien al “ser superior”, com per exemple que ja tenia lligat a CR7, el possible fitxatge també de Kaká, Benitez...

En definitiva, Calderón es va trobar amb molts enemics que disposaven de plataformes en mitjans de comunicació per fer sentir la seva veu, i que al final, van ser massa per un president incompetent que es va buscar més enemics on no li convenien.

2 comentarios:

Albert dijo...

Sempre se'l recordarà com un dels presidents del Madrid més culers. Esperem que el Boludo que han posat de president segueixi el seu camí.

Salutacions!

Ángel R. dijo...

Buenas,ha sido una gestión cuanto rara,ya que la afición nunca estuvo 100% bien con él,y lo de la Junta fué vergonzoso,y ante las pruebas claras que sacaron a la luz,no se puede defender de ésto y dimite,saludos!
www.atleti1903.blogspot.com